To whom I may concern

Nemu postingan "harta karun" di blog Cup of Jo. 

Dalam postingan tersebut, Jo mengutip dari buku memoarnya Amy Poehler yang berjudul "Yes Please".
I have many friends who have had natural childbirth. I applaud them. I have friends who have used doulas and birthing balls and pushed out babies in tubs and taxicabs. I have a friend who had two babies at home! In bed! Her name is Maya Rudolph! She is a goddamn baby champion and she pushed her cuties out Little House on the Prairie style! 
Good for her! Not for me.
That is the motto women should constantly repeat over and over again.
Good for her! Not for me.
Jenius banget nggak, sih, mantranya? 

Mantra ini aku spesial tujukan kepada orang-orang yang sering ngomong: "Sekarang di rumah aja ngurus anak? Kok nggak kayak si ****, dia punya anak tapi kerja juga, lho." 

Good for her! Not for me.

Atau buat yang pernah ngomong: "Kuliah jauh-jauh buat jadi IRT aja nih? Temen kamu aja udah jadi menejer tuh di kantornya." 

Good for her! Not for me. 

Sekian dan terima kasih

Comments

  1. haha iya.. intinya jangan terlalu ngedengerin orang ngomong ya dan jangan dimasukin ati... :D

    ReplyDelete
  2. tepuk tangan!! plok plok plok! yeah good for them! happy for them! but again, not for me! semangat ya ibu! ;)

    ReplyDelete
  3. Halo Jane...thanks untuk postingannya..memang kadang heran juga sih kok orang lain suka nyamain hidup org dengan hidup kita ya padahal kitanya aja ga bermasalah dengan hidup kita. Memang kita harus berani tutup kuping sih sama omongan yang ga jelas.

    Good for her! Not for me.

    ReplyDelete
  4. Hi Jane, ini juga mantra aku banget :D Waktu baca tulisan ini di blognya Joanna Goddard langsung jatuh cinta banget.

    Emang orang suka asal njeplak, padahal jadi ibu rumah tangga tuh gak mudah juga lho :D #LahCurhat Semangat buat ibu-ibuuuu! :D

    ReplyDelete

Post a Comment

Hi there! Thank you for reading and commenting here. All comments are moderated, and I reply to your comments daily, so please check back. Nice to chat with you (:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

10 Secrets from Ex-Starbucks Barista You Might Want To Know

Hidup Sederhana = Hidup Cukup

7 Things I've Learned as a New Mom (and the list goes on)